Η επιχειρηματική στρατηγική είναι ένας συνδυασμός προληπτικών ενεργειών εκ μέρους της διοίκησης, με σκοπό την ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά και αντιδράσεων σε απρόβλεπτες εξελίξεις και νέες συνθήκες της αγοράς.
Το μέγιστο μέρος της τρέχουσας στρατηγικής της εταιρείας είναι αποτέλεσμα παλαιότερων ενεργειών και επιχειρηματικών προσεγγίσεων, αλλά όταν οι συνθήκες της αγοράς παίρνουν μια απροσδόκητη στροφή, η ανάγκη απαιτεί μια στρατηγική αντίδραση για την αντιμετώπιση των απρόβλεπτων. Ως εκ τούτου, για απρόβλεπτη ανάπτυξη, ένα μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής διατυπώνεται ως αιτιολογημένη απάντηση.